Συγγραφέας: Αθανάσιος Αλεξανδρίδης
Εκδόσεις: Ικαρος
Χρονιά έκδοσης: 2017, 2018
Ηλικίες: για γονείς/εκπαιδευτικούς
Ο Αθανάσιος Αλεξανδρίδης είναι ψυχίατρος, παιδοψυχίατρος, διδάσκων ψυχαναλυτής της Association Psychanalytique de France και της Ελληνικής Ψυχαναλυτικής Εταιρείας και διδάκτωρ Ιατρικής και Φιλοσοφικής. Σε συνεργασία με γνωστά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια των Αθηνών, ο κ. Αλεξανδρίδης συγκέντρωσε σε δύο βιβλία (Παιδικοί έρωτες & Παιδικοί φόβοι), όλες τις ερωτήσεις που τέθηκαν από τους γονείς των μαθητών που φοιτούν στο συγκεκριμένο σχολείο κατά τη διάρκεια συναντήσεων μαζί του και τις απαντήσεις που ειπώθηκαν. Οι συναντήσεις τους, που ξεκίνησαν πριν από οκτώ χρόνια, προέκυψαν από την ανάγκη πολλών γονέων να εκθέσουν και να συζητήσουν μια σειρά από θέματα που αναφέρονται στην ανάπτυξη των παιδιών τους, στις ενδοοικογενεικές σχέσεις και στη σύνδεση των παιδιών με το σχολείο και το κοινωνικό περιβάλλον.
Οι απομαγνητοφωνημένες συζητήσεις, που κρατούν το ρυθμό των ζωντανών συναντήσεων και αυτό είναι κάτι που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη, μας δίνουν πλήθος πληροφοριών που πολλοί γονείς χρειαζόμαστε για να λύσουμε τις απορίες και τους προβληματισμούς που προκύπτουν από τη σχέση μας με τα παιδιά μας. Με λόγο απλό (αφού μιλάμε και για πραγματικές συναντήσεις και συζητήσεις), ο κ. Αλεξανδρίδης μιλά τόσο για τους παιδικούς φόβους (φόβος ανεπάρκειας ή αναπηρίας, φόβος απώλειας, κρίσεις πανικού, εκφοβισμός, άγχος θανάτου, υπαρξιακός φόβος, φόβος εθισμού στη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, φόβος διαφοροποίησης, φόβος πολιτικοποίησης – εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα που σπάνια αναφέρεται και συζητιέται, τρομοκρατία), όσο και για τους έρωτες από την παιδική ηλικία (παιδικός αυνανισμός και ο αυνανισμός ως αγχολυτική πράξη, σεξουαλική ταυτότητα, εξερεύνηση γεννητικών οργάνων, έρωτας με τη μητέρα, έρωτας με αδέρφια, ερωτήσεις παιδιών για το σεξ, σεξουαλικότητα στην προεφηβεία και εφηβεία, σεξουαλικός προσανατολισμός κλπ). Χρησιμοποιώντας τη σωκρατική μέθοδο, τίθεται ένα ερώτημα ή ένα θέμα από τον ίδιο ή από κάποιον από τους γονείς και από εκεί ξεκινάει η συζήτηση, η οποία διακλαδώνεται, διευρύνεται, γιγαντώνεται και παράγει απαντήσεις και συμπεράσματα. Μέσα από τα δύο αυτά βιβλία, γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί, μπορούν να διαβάσουν προβληματισμούς άλλων γονέων και να βρουν ίσως μέσα στα κείμενα αυτά απαντήσεις σε θέματα που μπορεί να απασχολούν και τους ίδιους. Χωρίς να αποτελούν εγχειρίδιο οδηγιών, τα δύο αυτά βιβλία βάζουν στο τραπέζι θέματα που όλους μας έχουν απασχολήσει ή θα μας απασχολήσουν και που μπορεί να μην είχαμε ως τώρα το θάρρος να θέσουμε προς συζήτηση.