H Σάντρα Ελευθερίου είναι γνωστή στο αναγνωστικό κοινό σαν εικονογράφος με πόλλα έργα στο βιογραφικό της και συνεργασίες με δεκάδες καταξιωμένους συγγραφείς στο χώρο του παιδικού βιβλίου. Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα κυκλοφόρησε από την Ελληνοεκδοτική το τρίτο (!) συγγραφικό της έργο, το πρώτο όμως που απευθύνεται σε παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας (9+). Ο Φύλακας του 8κτώ είναι η αρχή της τριλογίας με πρωταγωνιστή τον Αιμίλιο Τράι, ένα αγόρι που το άφησαν μέσα σε ένα καλάθι στα σκαλιά ενός ορφανοτροφείου. Το αγόρι αυτό είναι διαφορετικό από όλα τα άλλα, έχει περίεργες ικανότητες. Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου – που είναι γεμάτες μυστήρια, δολοπλοκίες, ταξίδια σε μαγικές χώρες, κακούς αλλά και συμμάχους- ο Αιμίλιος ψάχνει να βρει τον εαυτό του και να ανακαλύψει τις δυνάμεις που κρύβει μέσα του. 

 

Είσαι γνωστή σαν εικονογράφος, με δεκάδες εικονογραφήσεις παιδικών βιβλίων στο ενεργητικό σου. Τώρα μας συστήνεσαι και σαν συγγραφέας. Πως έγινε η μετάβαση;

Εδώ ο Εμίλ θα έλεγε: «Μετάβαση…  Πφφφ…» Η γραφή για μένα είναι σαν ζωγραφική με γράμματα – σύμβολα ήχων. Με τη συγγραφή απλώς επικοινωνώ με διαφορετικό μέσο: ζωγραφίζω λέξεις. Έχω φυλαγμένα σε ηλεκτρονικά αρχεία ή πεταγμένα σε συρτάρια ένα σωρό ιστορίες κι άλλες τόσες έχω στο μυαλό μου. Και φάνηκα τυχερή που έχω εκδώσει τρείς απ’ αυτές (Από την πόλη έρχομαι… με την Φυτούλα Βακανά και το θεατρικό Η επιστροφή του χαμένου πρίγκιπα), με πιο πρόσφατη την έκδοση του «Ο Φύλακας του 8κτώ – η αρχή…» (Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική).  Τώρα, το πώς έτυχε η έκδοση του 8, αυτό είναι μια άλλη μαγική ιστορία…

 

Πως γεννήθηκε ο Αιμίλιος Τράι στο μυαλό σου και πως πέρασε από τη σκέψη στο χαρτί;

Η ιστορία του “8κτώ” είναι μια συλλογή σημειώσεων από βιώματα, σκέψεις, προβληματισμούς κι επιθυμίες (μήπως όσα γνωρίζουμε και ζούμε δεν είναι αυτό που πιστεύουμε, αλλά κάτι πολύ πιο βαθύ και μαγικό;) που ο Αιμίλιος μάζεψε κι ένωσε, φτιάχνοντας έτσι τη δική του ιστορία. Εγώ δεν είχα κανένα σκοπό και καμιά πρόθεση, δεν ακολούθησα καμία φόρμα, ούτε και γνώριζα την εξέλιξη της ιστορίας, μοναχά κατέγραφα. Έτσι, δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα πότε και πώς γεννήθηκε ο Αιμίλιος Τράι, αν και έχω την υποψία πως έχουμε την ίδια ημερομηνία και χρονολογία γεννήσεως.  Πιθανότατα και την ίδια ώρα…

 

Πες μας δυό λόγια για το βιβλίο. Στον τίτλο αναφέρεται ως «Η αρχή». Αυτό σημαίνει πως θα έχει και συνέχειες.

Ναι, πολύ σωστά, είναι το πρώτο βιβλίο της τριλογίας.  Είναι η αρχή, η γέννηση του Αιμίλιου και το ταξίδι προς το πεπρωμένο του. Στο δρόμο του θα ανακαλύψει πως τίποτα στη ζωή δεν είναι πιο βέβαιο από την αλλαγή και επομένως, τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται. Ούτε ακόμη κι ο ίδιος του ο εαυτός. Κι όπου υπάρχει η αβεβαιότητα, υπάρχει και η αγωνία, το μυστήριο, το σκοτεινό.  Αυτά είναι το βιβλίο Ο φύλακας του 8κτώ – η αρχή…,  χωρίς όμως να λείπει το χιούμορ.

 

Διαβάζοντάς το δεν μπορούσα να μην σκεφτώ ποιές θα μπορούσε να είναι οι επιρροές σου. Υπάρχουν συγγραφείς που σε ενέπνευσαν με τα έργα τους για να πλάσεις την ιστορία του “Φύλακα του 8κτώ”;

Βιβλία όπως Το άρωμα του ονείρου και Ο χορός των εφτά πέπλων (Τομ Ρόμπινς), Ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα (Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ), Σαν νερό για ζεστή σοκολάτα (Λάουρα Εσκιβέλ), Το άρωμα (Πάτρικ Ζίσκιντ), σίγουρα με έχουν επηρεάσει, αλλά και ταινίες (Πιο παράξενο κι από παράξενοStranger than fiction) ακόμη και το παιχνίδι Playstation (και βιβλίο) Assassin’s Creed.

 

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να γράφεις ένα βιβλίο σε συνέχειες;

Η δυσκολία είναι στη διακοπή, μέχρι να βρεις τον ρυθμό σου. Μια ιστορία, ακόμη κι αν χωριστεί σε κομμάτια, παραμένει μία κaι ο συγγραφέας δεν έχει παρά να την εξιστορήσει. Αν με δυσκολεύει κάτι είναι το να μάθω πώς να γράφω με πρόγραμμα, (υπάρχει κάτι τέτοιο;).

 

Πότε να περιμένουμε το δεύτερο βιβλίο;

Εύχομαι μέσα στο 2017.  Με τον Διονύση, τον εκδότη μου, δεν έχουμε βάλει χρονοδιάγραμμα στην έκδοσή του, όμως βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

ΜΟΙΡΑΣΕ ΤΟ

Διαβάστε ακόμα

Ξένια Καλογεροπούλου

Με αφορμή το νέο της εικονογραφημένο βιβλίο που κυκλοφορεί σήμερα από τις Εκδόσεις Μάρτης, μιλάμε με την Ξένια Καλογεροπούλου για