Η εταιρεία παιχνιδιών Δεσύλλας έχει «γράψει» στο υποσυνείδητο του Έλληνα καταναλωτή ως μια από τις κορυφαίες και πιο αναγνωρίσιμες εταιρείες που δραστηριοποιείται στον χώρο του ποιοτικού παιχνιδιού στη χώρα. Στα σαράντα και πλέον χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά, η εταιρεία Δεσύλλας κάνει το επόμενο βήμα και εισχωρεί στις εκδόσεις παιδικών βιβλίων, με μια μεγάλη γκάμα τίτλων, για όλες τις ηλικίες. Με αφορμή το νέο αυτό ξεκίνημα, η Κόκκινη Αλεπού μίλησε με τον ιδιοκτήτη της εταιρείας, κ. Αναστάση Δεσύλλα, τον διευθυντή Μάρκετινγκ και Πωλήσεων, κ. Χρήστο Τζαφόλια και τον κ. Γιώργο Πετρούλια, υπεύθυνο για το κομμάτι της εκδοτικής παραγωγής.

Ο κ. Αναστάσης Δεσύλλας, ιδιοκτήτης της εταιρείας

Πώς ξεκινάει η ιστορία των παιχνιδιών Δεσύλλας και της εταιρείας γενικά; Ποιο ήταν το όραμα, η ιδέα και πώς εξελίχθηκε στην πορεία, κ. Δεσύλλα;
Α.Δ.
Η εταιρεία Δεσύλλας, πριν μεταμορφωθεί σε μια μονάδα παραγωγής επιτραπέζιων παιχνιδιών, ήταν μια μικρή επιχείρηση εκτύπωσης διαφημιστικών εντύπων. Οι ιδρυτές της εταιρείας, γνώστες της διαδικασίας παραγωγής εντύπων, αποφάσισαν το 1981 να δημιουργήσουν μικρά παζλ που απευθύνονταν σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Με αφετηρία το πάθος για τα παιχνίδια και την προσήλωση στην ποιότητα, παρουσίασαν παζλ και παιχνίδια μοναδικά για την εποχή. Τα προϊόντα της εταιρείας αυξήθηκαν και βελτιώθηκαν. Η προσήλωση στην ποιότητα υπαγόρευε τον πλήρη έλεγχο της παραγωγής με την απόκτηση νέων και εξελιγμένων μηχανημάτων. Σήμερα είναι μια πλήρως καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής επιτραπέζιων παιχνιδιών, που μπορεί να ανταποκρίνεται γρήγορα και με επάρκεια στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς. Η εταιρεία διεύρυνε τις δραστηριότητες της στην εισαγωγή παιχνιδιών γνωστών εταιρειών και επίσης στην έκδοση παιδικών βιβλίων.

Ποια ήταν τα πρώτα παιχνίδια που σχεδιάστηκαν και βγήκαν στην ελληνική αγορά; Τι είχε να ανταγωνιστεί η εταιρεία τον πρώτο καιρό και ποια ήταν η αντίδραση του κοινού στα ελληνικά παιχνίδια που είχε να προσφέρει η εταιρεία Δεσύλλας;
Α.Δ.
Πρώτα ήρθαν τα προσχολικά παζλ και στη συνέχεια δημιουργήθηκαν εκπαιδευτικά επιτραπέζια παιχνίδια προσχολικής ηλικίας και παιχνίδια γνώσεων. Το πιο γνωστό παιχνίδι ήταν το “Ποιος Που Πότε Γιατί”, ένα από τα πρώτα επιτραπέζια γνώσεων. Ήταν η εποχή της κούκλας, των γερανών, των αυτοκινήτων και των πλαστικών παιχνιδιών εν γένει. Παιχνίδια που μέσω των διαφημίσεων είχαν κερδίσει ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς. Με τη συνεχή παρουσίαση προϊόντων με ισχυρή παιδαγωγική και ψυχαγωγική αξία, τα παιχνίδια της εταιρείας Δεσύλλας έτυχαν της ανταπόκρισης των καταστημάτων και του κοινού. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι η εταιρεία Δεσύλλας συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της κατηγορίας των προσχολικών και παιδικών εκπαιδευτικών παιχνιδιών στην Ελλάδα.

Ποιος είναι ο τρόπος σχεδιασμού και παραγωγής των παιχνιδιών Δεσύλλας: πώς από την ιδέα φτάνουμε στο τελικό προϊόν; Ποια είναι η δημιουργική διαδικασία;
Α.Δ.
Η αφετηρία ενός παιχνιδιού είναι πάντα μια ιδέα γύρω από ένα μηχανισμό παιχνιδιού, μια θεματολογία, έναν τρόπο παιξίματος που θα μπορούσε να προσφέρει γνώση με παιγνιώδη τρόπο ή απλά να διασκεδάσει μικρούς και μεγάλους. Αυτή η ιδέα μπορεί να ξεκινήσει από έναν επαγγελματία σχεδιαστή παιχνιδιών, από κάποιον που τρέφει μεγάλη αγάπη για τα παιχνίδια αλλά και από τα στελέχη της εταιρείας. Στη συνέχεια, μέσα από συνεχείς δοκιμές και βελτιώσεις, αποκτά τον τελικό τρόπο παιξίματος και ταυτόχρονα με την γραφιστική πλαισίωση αποκτά την τελική του μορφή. Έχοντας πλέον ένα πρωτότυπο παιχνίδι, η διεύθυνση παραγωγής αναλαμβάνει να βρει τον βέλτιστο τρόπο παραγωγής, ώστε να ανταποκρίνεται στις ποιοτικές μας απαιτήσεις, πάντα με γνώμονα να προσφέρουν προστιθέμενη αξία προς τα παιδιά.

Ο κ. Χρήστος Τζαφόλιας, διευθυντής Μάρκετινγκ & Πωλήσεων

Ποια θεωρούνται τα πιο αγαπημένα παιχνίδια του αγοραστικού κοινού στην πάροδο των 40 ετών που υπάρχουν τα παιχνίδια Δεσύλλας, κ. Τζαφόλια, αυτά που όσα χρόνια κι αν περάσουν δεν σταματούν ποτέ να αγοράζονται;
Χ.Τ.
Αυτή τη στιγμή έχουμε πάνω από 100 τίτλους επιτραπέζιων παιχνιδιών που ξεκινούν από την προσχολική ηλικία και φτάνουν μέχρι και τις ενήλικες παρέες. Είναι όλα αγαπημένα, το κάθε ένα για διαφορετικό λόγο και για κάθε ηλικία υπάρχουν δημοφιλείς επιλογές. Στην προσχολική ηλικία η αγαπημένη σειρά των μαμάδων είναι Τα Νησάκια της γνώσης, τα οποία περιέχουν εκπαιδευτικό οδηγό με δράσεις για παιδιά και γονείς. Υπάρχουν πάνω από 20 διαφορετικοί τίτλοι που καλύπτουν όλο το φάσμα των βασικών εννοιών που πρέπει να αναπτύξουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Για τα πιο μεγάλα παιδιά του Δημοτικού, μία από τις αγαπημένες τους σειρές είναι τα «Ξεφτέρια», μια σειρά παιχνιδιών ανακαλυπτικής γνώσης, ταχύτητας και παρατηρητικότητας. Ένα από τα δυνατά σημεία στα «Ξεφτέρια», είναι η πλούσια  θεματολογία της σειράς που περιλαμβάνει Δεινοσαύρους, Διάστημα, Αξιοθέατα, Ελληνική Μυθολογία, Ζώα και Φυτά κλπ. Για παιδιά Γυμνασίου, ο απόλυτος κυρίαρχος δεν είναι άλλος από το «Escape Room the Game». Τα παιδιά έχουν 60 λεπτά για να λύσουν το μυστήριο λύνοντας γρίφους και ανακαλύπτοντας καλά κρυμμένα μυστικά μέσα σε 3 συναρπαστικές  περιπέτειες: «Η μαγική μαϊμού, Το δάγκωμα του φιδιού, Η πύλη του φεγγαριού».
Ένα old time classic παιχνίδι για όλη την οικογένεια είναι το «Ποιος Που Πότε Γιατί» το οποίο είναι το πρώτο παιχνίδι trivia στην Ελλάδα με 4600 ερωτήσεις από 12 δημοφιλείς κατηγορίες. Τέλος, η best seller σειρά καρτών Υπερατού, η οποία έχει καθηλώσει κυριολεκτικά μικρούς και μεγάλους fan των παιχνιδιών. Με τις συγκεκριμένες κάρτες Υπερατού έχουν παίξει και μεγαλώσει γενιές συγκρίνοντας τα χαρακτηριστικά από Φόρμουλα 1, Κάμπριο αυτοκίνητα, Αεροπλάνα, Άρματα Μάχης. Πλέον, εκτός των κλασσικών θεμάτων, έχουμε αναπτύξει θέματα για όλες τις ηλικίες και ενδιαφέροντα όπως Υπερατού Δεινόσαυροι, Σκυλάκια, Ελληνική Μυθολογία, Κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών και άλλα πολλά.

Ενα από τα πρώτα και πιο αγαπημένα παιχνίδια της εταιρείας Δεσύλλας ήταν το «Ποιος Που Πότε Γιατί» το οποίο είναι το πρώτο παιχνίδι trivia στην Ελλάδα με 4600 ερωτήσεις από 12 δημοφιλείς κατηγορίες.

Το 2021 συμπληρώνονται 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης και η εταιρεία Δεσύλλας λάνσαρε μια σειρά θεματικών παιχνιδιών με ήρωες του 1821. Μιλήστε μας για αυτό: ποια ήταν η ιδέα, πείτε μας δυο λόγια για τη συνεργασία με το Πολεμικό Μουσείο, σε τι ηλικίες απευθύνονται, είναι εκπαιδευτικά, στρατηγικής;
Χ.Τ.
Η νέα σειρά «1821»,  δημιουργήθηκε για να γνωρίσουν μικροί και μεγάλοι το πολύ σημαντικό θέμα των 200 χρόνων από την κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης. Σκοπός της σειράς «1821» είναι μέσω πέντε ψυχαγωγικών και εκπαιδευτικών παιχνιδιών να ενισχύσουν τη γνώση παιδιών και μεγάλων, αλλά να αποτελέσουν και ένα πρωτόγνωρο εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας για τους δασκάλους όλης της χώρας. Η εταιρεία Δεσύλλας σε συνεργασία με την Διεύθυνση ιστορίας του Πολεμικού  μουσείου, δημιούργησε τα επετειακά παιχνίδια Υπερατού «1821», Κυνήγι ερωτήσεων «1821», Τα Ξεφτέρια «1821», «1821» Η Μάχη – Παιχνίδι Στρατηγικής και «1821, Πρόσωπα και Μάχες της Επανάστασης», το οποίο εκτός από το παιχνίδι περιλαμβάνει και βιβλίο.

Ο κ. Γιώργος Πετρούλιας, υπεύθυνος για το κομμάτι της εκδοτικής παραγωγής

Με τη συμπλήρωση 40 ετών στον χώρο του παιχνιδιού, η εταιρεία Δεσύλλας λανσάρει ένα νέο επιχειρηματικό κομμάτι, αυτό των εκδόσεων παιδικών βιβλίων. Μιλήστε μας για το νέο σας βήμα, κ. Πετρούλια. 
Γ. Π:
Η εταιρεία εκδόσεων παιχνιδιών και βιβλίων Δεσύλλας, πάντα δίπλα στις σύγχρονες ανάγκες παιδιών και γονέων, έρχεται να ενδυναμώσει την παρουσία της εταιρείας στην ελληνική αγορά, με μια ακόμη σημαντική προϊοντική κατηγορία, τα παιδικά βιβλία. Πρόκειται για μια νέα προϊοντική κατηγορία που σκοπό έχει να αγκαλιάσει το παιδί από τη βρεφική του ηλικία, μέχρι να μεγαλώσει. Γνώμονάς μας παραμένει το καλό και ποιοτικό βιβλίο, συνεχίζοντας έτσι με συνέπεια την επιτυχημένη πορεία της εταιρείας Δεσύλλας εδώ και σαράντα χρόνια στο εκπαιδευτικό, ποιοτικό παιχνίδι. Πιστεύουμε ότι θα μοιραστείτε τον ενθουσιασμό μας και σε αυτό το νέο βήμα και θα γίνετε  συνεπιβάτες στο «καραβάκι» μας σε αυτό το παραμυθένιο ταξίδι στον κόσμο της ανάγνωσης. Ένα ταξίδι μαγευτικό, με την ποιότητα και την παιδαγωγική επιμέλεια της εταιρείας Δεσύλλας.

Τι είδους βιβλία θα δούμε και θα έχουμε την ευκαιρία να διαβάσουμε;
Γ.Π.
Στον κατάλογό μας θα βρείτε επιλεγμένα βιβλία από τους μεγαλύτερους εκδότες και συγγραφείς του εξωτερικού, με σύγχρονο ύφος, θεματολογία και αισθητική, καθώς και συνεργασίες με βραβευμένους Έλληνες συγγραφείς και μεταφραστές. Ειδικότερα, οι κατηγορίες του εκδοτικού προγράμματος των Εκδόσεων Δεσύλλας περιλαμβάνουν καταρχάς βιβλία από χαρτόνι, διαδραστικά, με κινούμενα μέρη, πολύχρωμες εικόνες που ξεπετάγονται και κείμενα με ζωηρές ομοιοκαταληξίες, που θα κινήσουν την περιέργεια και τη φαντασία των παιδιών, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και στην αναγνώριση λέξεων και ήχων. Θα βρείτε ακόμα βιβλία με ήχους, εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, όπως η γραφή, η αριθμητική, η ζωγραφική και οι τέχνες, βιβλία γνώσεων που θα βοηθήσουν τα παιδιά να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, εικονογραφημένοι χάρτες γεμάτοι πληροφορίες, βιβλία για την εξέλιξη των ανθρώπινων κοινωνιών, καθώς και για τη συμπεριφορά των έμβιων όντων. Και φυσικά να μην ξεχνάμε τα βιβλία με πολύχρωμη εικονογράφηση και ιστορίες που θα ταξιδέψουν τα μικρά παιδιά στον κόσμο της λογοτεχνίας. Τρυφερές ιστορίες, που προβάλλουν τόσο αξίες όσο και θέματα σύγχρονου προβληματισμού για τα μεγαλύτερα παιδιά και τους γονείς. Προφανώς, και όσο πλησιάζουμε προς τον Δεκέμβριο, θα δούμε και τα χριστουγεννιάτικα βιβλία μας.

Τι είναι αυτό που έχει να προσφέρει ο εκδοτικός Δεσύλλα στον χώρο του παιδικού βιβλίου;
Γ. Π.
Από το 1981, η εταιρεία Δεσύλλας παράγει και διανέμει παιχνίδια με κριτήρια την υψηλή ποιότητα και την παιδαγωγική και ψυχαγωγική αξία, για παιδιά και ενήλικες. Δέσμευση και όραμά μας είναι η εταιρεία Δεσύλλας να κινείται πάντα προς αυτή την κατεύθυνση. Η εκδοτική λίστα των Εκδόσεων Δεσύλλας έχει συγκροτηθεί και είναι επιμελημένη από τη νέα ομάδα μας, η οποία δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό και η οποία αποτελείται από επαγγελματίες με πολυετή εμπειρία και μεγάλες επιτυχίες στον χώρο των εκδόσεων. Βιβλία που θα κινήσουν την περιέργεια και την φαντασία, που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων, στη λογική και κριτική σκέψη, στη δημιουργική έκφραση, στην καλλιέργεια της αντίληψης της πραγματικότητας και της ενσυναίσθησης, και ιστορίες που θα προβάλλουν αξίες και θέματα σύγχρονου προβληματισμού.

Πέρα από τις ξένες παραγωγές, που μεταφράζονται για να βγουν στην ελληνική αγορά, θα δούμε και ελληνικές παραγωγές στο άμεσο χρονικό διάστημα;
Γ.Π.
Το επόμενο μας βήμα είναι οι συνεργασίες με Έλληνες συγγραφείς και εικονογράφους, οι οποίοι μας έχουν τραβήξει την προσοχή με τις φρέσκες ιδέες τους, τον σύγχρονο λόγο και το συγγραφικό τους ταλέντο. Ήδη, με την ανακοίνωση της νέα μας προϊοντικής κατηγορίας, έχουμε λάβει αρκετές προτάσεις προς έκδοση από Έλληνες δημιουργούς.