Πορτρέτα εικονογράφων: Anne Montel

Μια εικονογράφος που επιμένει στην παραδοσιακή τεχνική της εικονογράφησης, που χρησιμοποιεί πενάκι και μελάνι και έπειτα προσθέτει χρώμα με χρώματα νερού και δημιουργεί εικόνες “ζωντανές”, σχεδόν τρισδιάστατες. Αυτή είναι η Γαλίδα Anne Montel. Γεννήθηκε στη Νάντη της Γαλλίας το 1988. Ακολούθησε το τμήμα εφαρμοσμένων τέχνών στο Λύκειο και στη συνέχεια αποφοίτησε από το κολέγιο για εφαρμοσμένες τέχνες Duperré του Παρισιού, με πτυχίο στην Οπτική Επικοινωνία. Δεν πέρασε πολύς καιρός μέχρι να εδραιωθεί επαγγελματικά, μιας και το πάθος της για τη γραφιστική και το σχέδιο την οδήγησαν να κερδίσει το δεύτερο καλύτερο βραβείο νέων ταλέντων στο περιβόητο Φεστιβάλ Κόμικς της Ανγκουλέμ, ενώ τιμήθηκε ως “Artists of Tomorrow” στην ανάλογη κατηγορία του ελβετικού BD-Fil Festival. Από εκείνη τη στιγμή και μετά η Montel αποφάσισε να αφιερωθεί αποκλειστικά στη γραφιστική, την εικονογράφηση και το σχεδιασμό κόμικ.

Η εικονογράφησή της στο “Le Temps des mitaines” (κείμενο Loïc Clément) οδήγησαν στην αναγνώριση του έργου της και της απέφεραν αρκετά βραβεία και διακρίσεις (Βραβείο Tibet 2014, Βραβείο Entre les Bulles 2015,  επίσημη επιλογή του έργου της στο φεστιβάλ της Ανγκουλέμ το 2015, Βραβείο D-lire/Canal BD 2015, Βραβείο στο Polar Festival 2015, Βραβείο για το καλύτερο κόμικς στα Nivillac comics 2018). Άλλα βιβλία της που αξίζει να ξεφυλλίσουμε είναι τα “Sweet days”, “Sock”, “Shä & Salomé”, “Chronicles of the lost island” και το “Miss Charity” του οποίου ο δεύτερος τόμος κυκλοφόρησε πρόσφατα στη γαλλική γλώσσα.

Η Anne Montel προτιμά να δουλεύει πάντα με την ίδια τεχνική: σχεδιάζει με πενάκι και μελάνι και έπειτα προσθέτει χρώμα με χρώματα νερού. Τη δυσκολεύει ο σχεδιασμός στα ηλεκτρονικά μέσα και σχεδιάζει έτσι μόνο όταν δεν υπάρχει άλλος τρόπος.

Θαυμάζει πολύ άλλους εικονογράφους όπως ο Luke Pearson (δημιουργός της φανταστικής Hilda), ο Clément Lefèvre, η Beatrice Alemagna, η Isabelle Arsenault, η Amélie Fléchais και ο Jérémie Almanza, ενώ δεν κρύβει την αδυναμία της για τα γραφικά του Hayao Miyazaki και του Studio Ghibli, τα οποία- όπως εκμυστηρεύεται- τα βρίσκει μαγικά και την επηρέασαν πολύ στο στυλ που διάλεξε να ακολουθήσει.

Συμβουλεύει τους νέους εικονογράφους στην πορεία τους να είναι προετοιμασμένοι και για δύσκολες στιγμές, να έχουν πίστη σε αυτό που κάνουν και να μη θεωρούν τίποτα δεδομένο. Ακόμα και αν φαίνεται κάτι εύκολο και διασκεδαστικό, κρύβει δυσκολίες και απαιτεί ενέργεια.

Eκτός από τις εικονογραφήσεις σε παιδικά και εφηβικά βιβλία και τον σχεδιασμό κόμικ, η Μοntel σχεδιάζει προσκλήσεις και κάρτες, αφίσες και βιβλία συνταγών. Η ίδια υποστηρίζει πως έχει πολλά παραπάνω από δύο χέρια: ένα για να σχεδιάζει κόμικ, ένα για τα παιδικά βιβλία, ένα για τα βιβλία συνταγών, ένα για να δημιουργεί μινιατούρες ζωάκια από μαλλί και ένα για να της ξύνει την πλατη ενώ κάνει όλα αυτά! Ενδόμυχα ονειρεύεται πως κάποια στιγμή οι κοκκινομάληδες θα κατακτήσουν τον κόσμο.

ΜΟΙΡΑΣΕ ΤΟ

5: Ναταλία Καπατσούλια

Κάθε μήνα ένας εικονογράφος που ζει και εργάζεται στην Ελλάδα γράφει στην “Κόκκινη Αλεπού” για τα πέντε πιο αγαπημένα του εικονογραφημένα βιβλία, καινούρια ή παλιά, παιδικά ή ενηλίκων, ελληνικά ή ξενόγλωσσα.

BRAW 2024: οι νικητές

Η οργανωτική επιτροπή της Διεθνούς Έκθεσης Παιδικού Βιβλίου της Μπολόνια (BCBF) ανακοίνωσε τα βιβλία που τιμήθηκαν με τα φετινά BolognaRagazzi Awards. Συνολικά υποβλήθηκαν 3.355 τίτλοι (εικονογραφημένο, γνώσεων, comics), από 65 χώρες, τα περισσότερα που έχουν αποσταλεί ως τώρα στη διοργάνωση.

5: Κέλλυ Ματαθία Κόβο

Κάθε μήνα ένας εικονογράφος που ζει και εργάζεται στην Ελλάδα γράφει στην “Κόκκινη Αλεπού” για τα πέντε πιο αγαπημένα του εικονογραφημένα βιβλία, καινούρια ή παλιά, παιδικά ή ενηλίκων, ελληνικά ή ξενόγλωσσα.