Συγγραφέας: Alvaro Bilbao
Μετάφραση: Γιάννης Μπελέγρης
Εκδόσεις: Παπαδόπουλος
Χρονιά έκδοσης: 2022
Ηλικίες: βιβλία για γονείς/εκπαιδευτικούς
*Γράφει η Νατάσα Δρουγγάνη
Το “Πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος των παιδιών…” είναι από εκείνα τα βιβλία που από την πρώτη κιόλας σελίδα κατάλαβα ότι θα το διαβάσω μέχρι το τέλος, χωρίς να παραλείψω κεφάλαια, χωρίς να προσπερνάω σελίδες, χωρίς να βιαστώ να το ξεφυλλίσω.
Αφενός, η περιγραφή πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος, με απλό και κατανοητό τρόπο, η επεξήγηση για τις διασυνδέσεις που δημιουργούνται στις νευρώσεις του εγκεφάλου ανάλογα με τη συμπεριφορά που επιδεικνύουμε απέναντι στις αντιδράσεις των παιδιών, καθώς και τα εργαλεία για την ανάπτυξη του εγκεφάλου που προτείνει ο συγγραφέας μέσω πραγματικών παραδειγμάτων και διαλόγων, καθιστούν το εν λόγω βιβλίο τον απόλυτο οδηγό διαπαιδαγώγησης.
Αφετέρου, η προτροπή του συγγραφέα να χαρούμε τη γονεϊκότητα και να εστιάσουμε στην απόλαυση των στιγμών με τα παιδιά μας μέσα από το παιχνίδι, από την ευθύτητα στην επικοινωνία μαζί τους και από τη διαπαιδαγώγηση βάσει κοινής λογικής, προσδίδουν στο βιβλίο μια αίσθηση ελευθερίας που κάνουν τον αναγνώστη να θέλει να επικοινωνήσει με το παιδί μέσα του και να γίνει η καλύτερη εκδοχή του εαυτού του ως γονιός.
Ένα βιβλίο γραμμένο από έναν αξιόλογο επιστήμονα, πατέρα τριών παιδιών, που υποστηρίζει πως δεν υπάρχει τίποτα άλλο σαν το προνόμιο να μεγαλώνεις τα παιδιά σου και να χτίζεις ένα δεσμό που θα κρατήσει για πάντα. Ο Δρ. Alvaro Bilbao είναι νευροψυχολόγος και ψυχοθεραπευτής. Έχει λάβει πτυχίο Νευροψυχολογίας από το Johns Hopkins Hospital (Βαλτιμόρη) και διδακτορικό Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο του Deusto στην Ισπανία.
Η ελληνική έκδοση του βιβλίου του περιλαμβάνει ειδικό πρόλογο του συγγραφέα για τους Έλληνες αναγνώστες, καθώς και πρόλογο από τον Γεώργιο Π. Χρούσο (MD, MACP, MACE, FRCP, Ομότιμος Καθηγητής, Παιδιατρικής και Ενδοκρινολογίας, Διευθυντής του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Υγείας Μητέρας, Παιδιού, και Ιατρικής Ακριβείας, Επικεφαλής στην Έδρα UNESCO Εφηβικής Υγείας και Ιατρικής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών).
Έχει συνεργαστεί με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Παιδεία και τη Unicef. Από το 2010, έχει αφιερώσει την επαγγελματική του ζωή στο να βοηθά γονείς και επαγγελματίες να εκπαιδεύουν τα παιδιά χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγουν σε φωνές, εκβιασμούς ή τιμωρίες καθώς υποστηρίζει ότι μια εκπαίδευση που βασίζεται στην κατανόηση και στη στοργή αλλά με σταθερά όρια και κανόνες είναι πιο αποτελεσματική για την αυτοεκτίμησή των παιδιών. Για την έρευνά του στην ψυχολογία και στη νευροεπιστήμη, έχει αποσπάσει δεκάδες βραβεία.