Μικροί συγγραφείς: Ηλεκτρονικά εναντίον μαθημάτων

*Τα κείμενα επιλέγει ο Φώτης Δούσος

Eric Krull/Unsplash

Τι αρέσει στα παιδιά να διαβάζουν; Αν θέλουμε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη, θα πρέπει να ρίξουμε μια ματιά και στα δικά τους κείμενα, στη μυθοπλασία που γράφεται από τα ίδια τα παιδιά. Άλλωστε, ένας από τους λόγους που γράφουμε είναι επειδή δεν μας εκφράζει ποτέ απόλυτα αυτό που μας δίνουν να διαβάσουμε. Κάθε 15 ημέρες παρουσιάζουμε στην Κόκκινη Αλεπού κείμενα παιδιών που παίρνουν μέρος στο εργαστήρι δημιουργικής γραφής το οποίο εμψυχώνω και που φανερώνουν το τρόπο με τον οποίο αφενός επιλέγουν να εκφράζονται, αφετέρου τι θέλουν να διαβάζουν τα ίδια.

Στον απόηχο των Χριστουγέννων μας έρχεται αυτή η ιστορία του Δημοσθένη Μ. (Β’ τάξη). Αν ένα από τα κεντρικά ζητούμενα της αφήγησης είναι η «σύγκρουση», εδώ μας δίνεται με περίσσια γενναιοδωρία και με πληθωρικό τρόπο. Εντυπωσιακό είναι το πόσο ο αφηγητής μεροληπτεί υπέρ της μίας από τις αντικρουόμενες ομάδες. Η σύγκρουση εδώ, όπως και σε κάθε καλό λογοτεχνικό έργο, αποκαλύπτει την ιδεολογία του κειμένου και τις νοηματικές του προεκτάσεις. Αποτελεί και ένα κλείσιμο του ματιού του αφηγητή προς τον αναγνώστη. Είναι δύσκολο να μη συναινέσουμε στον τρόπο που περιγράφονται τα πράγματα!

Ηλεκτρονικά εναντίον μαθημάτων

Μία φορά και έναν καιρό ήταν δύο ομάδες. Η καλή ομάδα ήταν η Ηλεκτρονική και η κακιά ομάδα ήταν η ομάδα των Μαθημάτων. Η κακιά ομάδα αποτελούνταν από 10 μέλη: πέντε τερατοτετράδια και πέντε βαρετομολύβια. Στόχος τους ήταν όλα τα παιδιά της γης να κάνουν μαθήματα και για να γίνει αυτό έπρεπε να ξεφορτωθούν τον Αγιο Βασίλη.  Η καλή ομάδα είχε 30 μέλη: 10 ρομπότ, 10 βιντεοπαιχνίδια και 10 κινητά. Στόχος τους ήταν να σώσουν τα Χριστούγεννα από την κακιά ομάδα, να διασκεδάζουν τα παιδιά όσο πιο πολύ γίνεται, να βγαίνουν βόλτες και να παίζουν που και που ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Μια μέρα λοιπόν η ομάδα των μαθημάτων σκέφτηκε ένα κακιασμένο σχέδιο και ξεκίνησε δράση. Πρώτα πέταξε ένα μολύβι-τσιχλόφουσκα στον Άγιο Βασίλη για να κολλήσει στη στέγη και να μην μπορεί να πάει τα δώρα. Mετά τα πέντε τερατοτετράδια μεταμφιέστηκαν σε Άγιο Βασίλη και τα πέντε βαρετομολύβια σε ταράνδους για να νομίζουν τα παιδιά ότι φέρνουν δώρα. Αντί για δώρα όμως τους έφεραν έναν πάκο με φυλλάδια και ασκήσεις του σχολείου.  Τα παιδιά μόλις άνοιξαν τα δώρα τους απογοητεύτηκαν και άρχισαν να κλαίνε.  Τότε για καλή τους τύχη εμφανίστηκε η ηλεκτρονική ομάδα που είχε ένα σπαθί-δορυφόρο το οποίο κατέγραφε όσα είχε κάνει η κακιά ομάδα. Έτσι τα 10 ρομπότ της ομάδας έσκασαν την τσιχλόφουσκα και ελευθερώθηκε ο Άγιος Βασίλης. Μετά μάζεψαν όλα τα φυλλάδια και τις ασκήσεις των παιδιών και αντί για αυτά τους μοίρασαν παιχνίδια όπως Lego, ρομποτάκια,  βιντεοπαιχνίδια και διάφορα άλλα. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και άνοιξαν τα δώρα τους και δεν σταμάτησαν το παιχνίδι. Στο τέλος ο Άγιος Βασίλης για να ευχαριστήσει την καλή ομάδα που τον βοήθησε τους χάρισε ένα ακόμα μέλος «ρομποκινητό», το οποίο και έγινε ο αρχηγός της ομάδας. Α! Και η κακιά ομάδα μπήκε στη φυλακή και θα έβγαινε μόλις τελείωνε ο χειμώνας.

Δημοσθένης Μ.
(Β’ Δημοτικού)

ΜΟΙΡΑΣΕ ΤΟ

Διαβάστε ακόμα

Έμπνευση από έναν πίνακα

Τι αρέσει στα παιδιά να διαβάζουν; Αν θέλουμε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη, θα πρέπει να ρίξουμε μια ματιά