*Τα κείμενα επιλέγει ο Φώτης Δούσος
Δεν είμαστε τίποτα λουδίτες να αρνούμαστε την τεχνολογία. Το κινητό είναι προέκταση του χεριού μας και απολαμβάνουμε τις δυνατότητες επικοινωνίας, ενημέρωσης, διασκέδασης που μας προσφέρει. Τι γίνεται όμως αν μείνει από μπαταρία και δεν μπορούμε να το φορτίσουμε; Τι θα συμβεί αν δεν ανοίγει; Αν – ο μη γένοιτο – χαλάσει; Τα παιδιά του φετινού εργαστηρίου δημιουργικής γραφής που εμψυχώνω δίνουν κάποιες ιδέες για εναλλακτική χρήση του κινητού.
Σπασμένα κινητά
–Δεν ξέρετε τι μπορείτε να κάνετε ένα κινητό που χάλασε; Απλό! Πρώτα το πετάτε από τον 5ο όροφο, παίρνετε ένα πάπλωμα, κατεβαίνετε ή με σκάλες ή με ασανσέρ (προτιμότερο με ασανσέρ) βγαίνετε μπροστά από το σπίτι σας, απλώνετε το πάπλωμα και περιμένετε να πέσει το κινητό και να αναπηδήσει στο πάπλωμα. Αν το κινητό σας σπάσει σε χίλια κομμάτια πάρτε ένα νέο και περιμένετε μέχρι να χαλάσει! Ζωή Π. (Ε΄τάξη)
–Μπορείτε να πάρετε μία σακούλα να την γεμίσετε με βαμβάκι και να βάλετε από πάνω το κινητό καλυμμένο από ένα χαρτί που έχει μία φατσούλα ζωγραφισμένη πάνω του. Έγινε τώρα μία κούκλα για να παίζουμε. Επίσης μπορούμε να το δώσουμε στα μικρότερα παιδιά ή αδέλφια μας (αφού βγάλουμε την μπαταρία), αυτοί μπορούν να κάνουν ότι έχουν κινητό και να παίζουν διάφορα παιχνίδια ρόλων. Το αποσυναρμολογούμε και βλέπουμε τι έχει μέσα (άν θέλει κάποιος να το μελετήσει). Δανάη-Δήμητρα Γ. (Στ΄τάξη)
–Ένα χαλασμένο κινητό μπορεί να χρησιμεύσει σαν καθρέφτης. Λήδα Σ. (Γ΄τάξη)
–Ένα κινητό το οποίο δεν λειτουργεί μπορούμε να το κάνουμε Χριστουγεννιάτικο δέντρο, καθρεφτάκι και σελιδοδείκτη για βιβλίο! Ευαγγελία Ψ. (E΄τάξη)
–Μπορείς να το πετάξεις στο κεφάλι ενός κακοποιού. Μάη Χ. (Στ΄)
–Είμαι ένα κινητό που έχω καταλήξει στα σκουπίδια χάρη στο μωρό της οικογένειας που με κατασάλιωσε με τα σάλια του! Έλενα Δ. (Ε΄τάξη)
–Ένα χαλασμένο κινητό μπορείς: να το σπάσεις και να ακούσεις τον ήχο, να πάρεις το τζαμάκι και να το βάψεις με μαρκαδόρους, να πάρεις τη θήκη και να φτιάξεις μια κατασκευή μ’ αυτήν. Μιρέλλα Μ. (Ε΄τάξη)
-Σε ένα χαλασμένο κινητό μπορούμε να χρησιμοποιούμε το τζαμάκι ως καθρέφτη. Δάφνη Μ. (Ε΄τάξη)
–Να το κάνουμε καπέλο. Να το βάλουμε στα παπούτσια μας. Να το κάνουμε παιχνίδι. Να το σπάσουμε. Να το βάλουμε κάτω από το μαξιλάρι μας. Ιόλη Γ. (Ε΄τάξη)
–Αν έχει χαλάσει ένα κινητό, μπορούμε:
Να το κάνουμε ψεύτικο κινητό, να το κάνουμε σουβέρ, να το χρησιμοποιήσουμε σαν χάρακα και να χρησιμοποιήσουμε σαν περίγραμμα την θήκη του και να είναι κάπως σαν κινητό, να το κάνουμε κατασκευή, π.χ. σώμα ανθρώπου ή κούκλας! Χρύσα Ψ. (Γ΄τάξη)
-Μπορείς να βάλεις σιδεράκια και να στερεώσεις ένα βιβλίο ενώ μαγειρεύεις για να μην αλλάζει σελίδα. Αφροδίτη Δ. (Δ΄τάξη)
-Μπορεί να χρησιμεύσει σε μια παράσταση όπου θα το έχει ο ηθοποιός σαν τηλέφωνο στο οποίο θα μιλάει. Κατερίνα Π. (Δ. Τάξη)
-Να το χρησιμοποιήσετε ως καθρέφτη για να φτιάξετε τα μαλλιά σας. Ως έπαθλο σε διαγωνισμό. Να το δώσετε σε μια εταιρία ανακύκλωσης για να πάρετε πιο φτηνά ένα καινούργιο. Μαίρη Κ. (Ε΄τάξη)
–Χρήση ένα κινητού που δεν λειτουργεί: Μπορείς να βάλεις πάγο πάνω στην οθόνη του χαλασμένου κινητού και να γίνει παγοδρόμιο για ψείρες. Χρήση δύο: Μπορείς να το μετατρέψεις σε τοστιέρα και να ψήσεις ψωμί αν το κινητό έχει καεί από την υπερβολική χρήση. Οδυσσέας Δ. (Δ’ τάξη)
–Θα το άνοιγα για να δω τι έχει μέσα. Θα το πέταγα μακριά. Θα το έκανα διακοσμητικό. Θα το ένα κομμάτια. Θα το έκανα βάση για τα playmobil. Πασχάλης Κ. (Δ’ τάξη)
-Το κινητό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να σκοτώσεις μια μύγα (αφού είναι χαλασμένο). Το κινητό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως «μοντέλο ζωγραφικής», να το βάλεις δηλαδή σε ένα σημείο, να το βλέπεις και να προσπαθείς να το αποτυπώσεις στο χαρτί. Το κινητό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ρακέτα ή φρίσμπι. Μπορείς να τοποθετήσεις το κινητό σε ένα σημείο που θες και να κολλήσεις πάνω του μια ωραία φωτογραφία. Έτσι, δε χρειάζεται να αγοράζεις κορνίζες. Αν θέλεις να γράψεις το βιβλίο σου και βρίσκεσαι κάπου που δεν υπάρχει τραπέζι, βάζεις το κινητό κάτω από το χαρτί σου και σαν βάση και γράφεις όπου κι αν βρίσκεσαι. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το κινητό για να σχεδιάσεις ένα ορθογώνιο. Μπορείς να στερεώσεις κλαδιά κάπου φυτού που είναι σε γλάστρα, τα οποία δεν είναι σταθερά ή να τα ξεχωρίσεις αν ενώνονται μεταξύ τους. Δημοσθένης Μ. (Γ’ τάξη)
–Ένα κινητό που δεν δουλεύει θα μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε για να γελάσουμε, βάζοντάς το να κάνει κινήσεις παρκούρ! Επίσης θα μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε για να δοκιμάσουμε όλα τα life hacks που περιέχουνε χαλασμένο-σπασμένο κινητό. Ελευθερία Σ. (Ε΄τάξη)